Voor klanten is het tegenwoord bijna vanzelfsprekend dat er WiFi terug te vinden is in de winkels als je aan het shoppen bent of in een café als je rustig iets aan het drinken bent. Daarom dat Telenet een nieuwe dienst aanbied namelijk Managed Wifi. Daardoor kan iedereen die bij Telenet zit een draadloos netwerk ter beschikking stellen voor hun klanten in winkels, restaurants,… dit kan de instore performance van je winkel verbeteren, de mannen die meemoeten met hun vrouwen tijdens het shoppen zullen deze dienst als een geschenk uit de hemel zien. Via deze dienst moet je dan een procedure volgen waardoor je naar de Facebook pagina moet gaan waar je als bedrijf ,restaurant of café je speciale aanbiedingen kan tonen zodat de klanten hier meer van op de hoogte zijn.
Als bedrijf heb je ook verschillende opties zoals:
– De verbindingssnelheid die je wilt aanbieden. Als je een hogere snelheid wilt zal je ook meer moeten betalen.
– Een lijst instellen met websites die niet toegankelijk mogen zijn.
– Ook kan je een heatmap winkel opmaken als je gebruik maakt van deze WiFi dienst.
Een heatmap kan voor een winkel veel voordelen met zich meebrengen. Hiermee kan je zien welke route je klanten in je winkel volgen, hoelang ze in je winkel verblijven. Met de verzamelde informatie kan je je winkelinrichting aanpassen die voordeliger uitkomt voor jou.
Tegenwoordig biedt ook Proximus een soortgelijke dienst aan onder de naam: connected retail services en heeft men als doel de klanten ervaring te verbeteren. Een andere reden dat deze 2 mobiele operators dit doen is om hun netwerk minder onder druk te zetten en deze te ‘offloade’. Of de concurrentie in België dit gaan volgen is nog niet duidelijk maar dit zal wel weer een heuse prijzenoorlog met zich meebrengen.